Malaysia Airlines menjangkakan untuk menyambung semula perkhidmatan Makanan Menjelang pertengahan November

Menjelang pertengahan November tahun ini, Malaysia Airlines Bhd menjangka menyambung semula perkhidmatan makanan di atas pesawat sepenuhnya.

Dengan pengenalan 10 trak angkat tinggi baharu, ia telah mula menyajikan hidangan panas di atas pesawat yang terjejas oleh peralihan kateringnya baru-baru ini.

Trak itu digunakan untuk menaikkan troli makan tengah hari pada suhu yang sesuai untuk mengekalkan kesegaran makanan panas dan ambien sambil mengikut prosedur kualiti dan keselamatan yang ketat sepanjang proses menurut Malaysia Aviation Group (MAG), syarikat induk syarikat penerbangan nasional itu. .

Ketiadaan trak lif tinggi memaksa Malaysia Airlines menghentikan sementara hidangan makanan panas berkuat kuasa 1 September, menurut MAG.

Dalam temu bual dengan New Straits Times (NST) baru-baru ini, pengarah urusan kumpulan MAG, Datuk Kapten Izham Ismail menjelaskan bahawa disebabkan kekurangan trak angkat tinggi, Malaysia Airlines terpaksa berdepan dengan beberapa kesulitan awal dalam mengagihkan makanan panas.

AeroDarat Services Sdn Bhd, bahagian pengendalian tanah MAG, adalah pemilik dan pengendali kenderaan tersebut.

Pada bulan Oktober, 10 lagi trak angkat tinggi baharu dijangka tiba di AeroDarat.

Izham mendakwa AeroDarat membeli 20 trak lif tinggi serba baharu pada Jun tahun ini hasil rundingan yang gagal antara MAG dan bahagian katering dalam penerbangan Brahim’s Holdings Bhd, Brahim’s Food Services Sdn Bhd (BFS).

Pada 31 Ogos, Malaysia Airlines dan BFS telah menghentikan kerjasama selama 26 tahun mereka.

Dalam pada itu, MAG melaporkan bahawa mulai 11 September, Malaysia Airlines telah mengembalikan semula makanan panas yang diperkemas untuk tetamu kelas perniagaan di jadual perjalanan Bangkok dan Denpasar.

Lihat Juga :   Anda kini boleh meminta polis untuk memeriksa rumah anda semasa anda balik kampung pada Raya ini

Selain itu, ia menyatakan bahawa makanan panas ditawarkan kepada semua kelas kabin dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Kota Kinabalu, Kuching, Manila, dan Hong Kong serta ke Bangkok dan Denpasar dalam kelas ekonomi.

“Sate Malaysia Airlines yang terkenal juga akan disediakan kepada pengembara kelas perniagaan yang melancong ke semua destinasi Asia Selatan. Makanan panas akan dihantar secara berperingkat ke bandar Asean yang lain, menurut kenyataan MAG hari ini.

Sejak 1 September, Malaysia Airlines telah menukar pilihan hidangan dalam penerbangan yang tersedia di laluan yang sebelum ini dikendalikan oleh BFS.

Menu yang dikemas kini mempunyai kacang tanah dan minuman terkenal syarikat, serta snek dalam kotak sedia untuk digunakan dengan pastri, coklat, biskut dan minuman yang telah dibungkus sebelumnya atau makanan panas dalam bekas pakai buang yang disajikan di atas dulang dengan komponen yang lebih sedikit.

Perkhidmatan syarikat penerbangan nasional itu terus beroperasi seperti biasa di laluan antara London, Auckland, Jeddah, Madinah, Osaka dan Haneda (Tokyo).

About Author

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

error: Content is protected !!